Panel: "Market Growth & Affiliation Strategy in Italy"
Il convegno di Gn Media e IGE - Italian Gaming Expo & Conference a iGBLIVE di Londra
03 luglio - dalle 11:40 alle 12:20
Pulse Theatre, IGBLive, ExCel London
Italy boasts one of Europe’s most dominant and fastest-growing betting markets, with 50 new online licenses being issued, and an expected annual GGR growth rate of 5.52% from 2024 to 2029. Yet with a reputation for favoring local players and one of the most restrictive frameworks for reaching new players, how can successfully enter and secure scale? While the traditional affiliation model is fading, giving way to programmatic, Italy remains under tough restrictions imposed on advertising, but the market is evolving rapidly. This panel will explore 1) the opportunity: ad ban rollbacks, high engagement, and player trust, 2) the challenges: oversaturation, scalability, and survival and 3) new promotional models for affiliates and operators.
To participate, register here.

L'Italia vanta uno dei mercati delle scommesse più dominanti e in più rapida crescita d'Europa, con 50 nuove licenze online rilasciate e un tasso di crescita annuo previsto del GGR del 5,52% dal 2024 al 2029. Tuttavia, con una reputazione di favorire gli operatori locali e uno dei quadri normativi più restrittivi per raggiungere nuovi operatori, come entrare con successo e assicurarsi una scalabilità? Mentre il modello di affiliazione tradizionale sta scomparendo, cedendo il passo al programmatic, l'Italia rimane sottoposta a severe restrizioni sulla pubblicità, ma il mercato è in rapida evoluzione. Questo panel esplorerà 1) le opportunità: rollback dei divieti pubblicitari, elevato coinvolgimento e fiducia dei giocatori, 2) le sfide: sovrasaturazione, scalabilità e sopravvivenza e 3) nuovi modelli promozionali per affiliati e operatori.
Per partecipare, iscriviti qui.